mobilní telefon jak_pouzivat_socialni_media_k_propagaci_rozwozu

Jak používat sociální média k propagaci rozvozu / výdeje s sebou - 17 osvědčených tipů jak na to (zdarma)

Sociální média jsou skvělým nástrojem k budování Vaší značky, a to i pro společnosti v stravovacích službách! Díky kanálům sociálních médií se dostanete do kontaktu s potenciálními zákazníky a budete mít příležitost propagovat svou restauraci. Zjistěte více o nejlepších bezplatných reklamních nástrojích dostupných na Facebooku a Instagramu.

Facebook

Existuje řada různých způsobů propagace Vaší restaurace na Facebooku. Kvalitní obsah, dobře strukturované příspěvky, informace a fotografie ze skutečného života jsou jen některé z nápadů, které Vám mohou pomoci zvýšit zapojení do právě sociálních sítí. Zde jsou některé z nejzajímavějších (nebo nezbytných) způsobů propagace místní stravovacího podniku. A co víc, všichny jsou zdarma! Byla by velká škoda je nepoužívat!

1. Informujte!

Nejdůležitější je informovat Vaše stávající a potenciální zákazníky o dostupnosti pokrmů s sebou nebo pro rozvoz. Napište příspěvek, který podrobně popisuje celý proces zadávání objednávky a způsoby, jak může zákazník jídlo vyzvednout. Až bude příspěvek vytvořen, publikujte jej na zdi svého profile na Facebooku. Ať je to viditelné, aby si příspěvek všichni přečetli.

2. Pamatujte na menu.

Nabídku na své stránce Facebooku můžete přidat ve formátu PDF nebo PNG na zvláštní kartu místo toho, abyste jej umístili do složky fotografií, kde by ho bylo obtížné potom najít. Ujistěte se, že jsou všechny karty zobrazeny správně, a to jak na počítačích, tak na dalších mobilních zařízeních.

3. Usnadněte způsob, jak Vás kontaktovat.

Nejprve zkontrolujte své telefonní číslo. Nezapomeňte na soukromé zprávy pravidelně (a rychle) reagovat a zvažte možnost zadávání objednávek prostřednictvím právě aplikace Messenger. Vaši zákazníci to ocení!

4. Upravte své firemní logo a úvodní fotografii.

Aby tyto dvě části odrážely aktuální situaci ve Vaší restauraci. Zákazníci je uvidí ihned po otevření stránky Vašeho profilu, proto se ujistěte, že obsahují správné informace o tom, jak Vaše restaurace v těchto dnech funguje.

5. Aktualizujte sekci PŘÍBĚH.

V této části můžete také popsat způsoby, jak může zákazník zadat, vyzvednout nebo nechat doručit svou objednávku a informovat o tom, co je v nabídce. Přímý odkaz na svou firemní stránku můžete také zahrnout, pokud máte jednu nebo přidáte nějaké fotografie, například denní menu nebo pokrmy, které z jídelního lístku připravujete.

6. Společně jsme silnější!

Připojte se k místním skupinám na Facebooku, které propagují restaurace a jídlo s sebou nebo mají rozvoz. Mnoho lidí hledá taková místa v přesně takových skupinách. Najdete zde mnoho potenciálních zákazníků. Jediné, co musíte udělat, je zadat frázi, která vás zajímá, do vyhledávače Facebooku a filtrovat vyhledávání kliknutím na "Skupiny".

7. Sdílejte fotky nebo příspěvky svých zákazníků.

Požádejte zákazníky, aby sdíleli (nebo označili) fotografie objednaných pokrmů ve Vaší restauraci. Můžete si dokonce vytvořit speciální #hashtag, který můžete použít u fotografií. Pokud sdílíte takový obsah, bude Vaše restaurace důvěryhodnější, protože zákazníci na vlastní oči uvidí, že lidé nakupující jídlo právě u Vás a jsou s ním spokojeni! Možná se někdo díky tomuto způsobu rozhodne objednat právě od Vás. Je to dobrý způsob, jak rozšířit zákaznickou základnu?

8. Požádejte o pomoc.

Lidé na internetu věnují velkou pozornost názorům ostatních uživatelů. Požádejte stálé zákazníky, aby komentovali Vaše příspěvky, přidávali recenze a sdíleli informace o možnosti doručení jídla z Vaší restaurace. Žádat o takovou pomoc je nyní běžná věc - všichni to pochopí.

9. Vylepšete zapojení na své stránce na Facebooku.

Zkuste publikovat obsah, který je pro uživatele atraktivní. Povzbuďte své zákazníky, aby jednali a pravidelně s nimi byli v kontaktu, a poskytli jim to nejlepší, co Vaše společnost může nabídnout.

Spusťte soutěž, ve které například požádáte lidi, aby zveřejnili své fotografie pokrmů objednaných z Vaší restaurace. Tímto způsobem budete přitahovat pozornost a získáte nové fanoušky. Cenou soutěže může být sleva, doručení zdarma nebo poukaz na pokrm nebo jiný upomínkový předmět - nejlépe s logem.

Pište poutavé příspěvky, ve kterých žádáte své klienty, aby odpovídali na otázky jako: Které z pokrmů z naší nabídky jsou Vašimi oblíbenými? Co obvykle objednáváte v naší restauraci? S kým jste se v naší restauraci bavili? Jaké pokrmy, které nejsou v nabídce, byste chtěli vyzkoušet?

Publikovat příspěvky, které povzbudí Vaše zákazníky, aby označili své přátele. Například je požádejte, aby označili osobu, se kterou jedli jídlo, které si objednali.

10. Ukažte zákulisí.

Ve svých příspěvcích a příbězích ukažte, kdo jsou Vaši zaměstnanci, co dělají a jak připravují pokrmy. Restaurace je tak dobrá jako lidé, kteří tam pracují. Ukažte je světu! Zveřejněte fotografie svých zaměstnanců, jste přeci dobrý tým. Představení zákulisí Vaší restaurace v době pandemie koronaviru má také jednu výhodu. Tímto způsobem informujete své zákazníky, že dodržujete všechny nezbytné postupy a pravidla pro bezpečnou přípravu potravin.

11. Použijte sekci příběhů.

Nezapomeňte na pomíjivý obsah. Připomeňte svým zákazníkům denní nabídku! Pokud do nabídky přidáte nové jídlo, můžete v této části také o něm informovat.

12. Zapojte zákazníky pomocí různých formátů.

Použijte více než jen jeden formát příspěvků. Zkuste diverzifikovat svůj obsah! Atraktivní forma příspěvků jistě upozorní na Vaši restauraci a rozvozovou nabídku.

Použijte ankety - požádejte lidi, aby hlasovali například pro jídlo dne, které je k dispozici s doručením, nebo jídlo, které by chtěli jíst, ale to není v nabídce atd.

Vytvářejte rotující příspěvky - zobrazte celý proces dodávky, prezentujte aplikace, kde si zákazníci mohou objednat jídlo nebo zobrazit každé jídlo, které je k dispozici s dodávkou.

Alba - shromažďujte fotografie svých zákazníků a vytvářejte galerie s obrázky jídel dostupných s dodávkou.

Krátká videa - představte své menu, připravené k výdeji a informace o bezpečnostních pravidlech během přípravy a dodávky jídla.

Příběhy - tuto sekci použijte pro každodenní komunikaci se svými zákazníky, pro představení denního menu a pro ukázání zákazníků spokojených s kvalitou rozvozu.

Instagram

Není nic víc stimulujícího fantazii než fotografie a zdá se, že Instagram tuto teorii potvrzuje. Když provozujete stravovací provoz, měli byste to mít vždy na paměti. Ať už ve Vaší restauraci servírujete jakákoli jídla, zkuste je ukázat co nejlépe. Co jiného kromě atraktivních fotografií Vám může pomoci propagovat Vaši rozvozovou nabídku?

1. Postarejte se o sekci BIO.

Aktualizujte své informace a popište, jak si zákazníci mohou objednat jídlo s sebou ve Vaší restauraci; označte své partnery (Wolt, Dáme Jídlo, Uber Eats atd.).

2. Ukažte své menu.

Přidejte do své BIO odkaz, který Vás přesměruje přímo na Vaší aktuální nabídku. Budete to tak mít na viditelném místě a Vaši zákazníci to snadno najdou.

3. Zajistěte, aby Vaše InstaStories vynikly.

Vytvořte Instagram Highlight Stories příběh (např. Menu dostupné s doručením, denní menu, proces doručení, jak objednat). Tímto způsobem budete moci udržovat pomíjivý obsah, který zmizí po 24 h.

4. Nezapomeňte pravidelně publikovat příspěvky!

Je opravdu důležité přispívat pravidelně. Publikujte InstaStories každý den a sdílejte příběhy zákazníků, kteří označují Vaši restauraci. Dejte lidem vědět, že Váš podnik je otevřený!

5. Zapojte své zákazníky.

Štítek Q&A na otázky a odpovědi můžete použít právě v InstaStories. Zeptejte se svých zákazníků na pokrmy, které by chtěli vyzkoušet, jak by chtěli vytvářet a vyzvednou svou objednávku atd. Poslechněte si potřeby svých zákazníků a použijte jejich návrhy!

 

Představili jsme Vám nyní několik dobrých postupů, které Vám pomohou (s využitím potenciálu sociálních sítí) propagovat Vaši nabídku pro rozvoz. Při marketingové propagace Vaší restaurace nezapomeňte, že k dosažení Vašeho cíle musíte pravidelně provozovat své sociální kanály. Propagujte svou firmu inteligentním a atraktivním způsobem - zveřejňujte poutavý obsah, buďte v kontaktu se svými zákazníky a publikujte aktuální zprávy, novinky a změny!